Onze studenten op College en University

Our students at College and University

Salama

Salama is op 5 januari 2015 begonnen met haar opleiding aan de universiteit in Nairobi. Ze gaat een opleiding Bachelor Administration (4 Jr) volgen en op aanraden van de universiteit parallel de opleiding Certified Public Accountant (3 Jr)

Salama began on January 5, 2015 her education at the University of Nairobi. She does a Bachelor Administration (4 Jr) and she was advise on the parallel university training Public Certified Accountant (3 Jr). So she is doing both now.

Dama

Dama is bezig met haar verpleegsters opleiding aan de Embu Kenya Medical College. Klik hier om te lezen wat de stichting voor Dama heeft betekend.

Dama is doing her nursing training at Embu Kenya Medical College. Click on the link for a letter of Dama, were she explains what the foundation means for her.

Zainab

Zainab zit op de Collage Moi University in Mombasa. Zainab is de oudste uit een eenouder gezin met vijf kinderen. Haar moeder lacht al net zo gemakkelijk als Zainab. Het is een feest om deze mensen te ontmoeten. Dat geldt overigens voor allemaal. Er zijn maar weinigen waar je geen big smile krijgt als ze zien dat je er bent. Aandacht is minstens zo belangrijk als een opleiding.

Zainab is at Collage Moi University in Mombasa. Zainab, the oldest from a single parent family with five children. Her mother laughs just as easily as Zainab. It is a joy to meet these people. This applies to all. There are very few where you do not get a big smile when they see you're there. Attention is at least as important as training.

John Mchonga

John zit op de Collage Moi University in Mombasa. Het is zo mooi om een verlegen jongetje te zien veranderen in een zelfverzekerde jongeman.

John is at Collage Moi University in Mombasa. It's so nice to see a shy boy change​ into a confident young man.

Joyce

Ons safari meisje. Doordat haar moeder vond dat John het meer nodig had, was er in eerste instantie geen geld voor Joyce. Wij vonden dit sneu en dachten ‘dan maar niet op safari’ en zo is haar bijnaam ontstaan. Ze studeert aan de Technical University in Mombasa.

Our safari girl. Her mother thought John Mtana needed the help more than her daughter, so there was initially no money for Joyce. We felt sad because of this and thought 'we can skip our safari' and this created her nickname. She studies at Technical University of Mombasa.

Phelis

Nu eens geen hoogvlieger, maar wel een zeer lief meisje met de wil om te leren. Ze werkt hard en deze opleiding zorgt ervoor dat ze later haar eigen boterham kan verdienen. Phelis is de dochter van onze eerste taxichauffeur Morris.  Ze studeert aan de Mombasa Airways Training Institute.

This time no top talent, but a very sweet girl with a desire to learn. She works hard and makes sure that she can earn her own living later on. Phelis is the daughter of our first taxi driver Morris. She studies at Mombasa Airways Training Institute.

Cleopatra

Cleopatra is de dochter van een pastor van een heel kleine kerkgemeenschap. Haar ouders wonen op de bovenste verdieping van een niet afgebouwd appartement zonder enige voorziening. Ondanks hun armoede zijn het heel blije mensen. Zoals veel arme mensen in Kenia trouwens. Cleopatra bewoont een kamer en ze zorgt helemaal voor zichzelf (eten inkopen, koken, wassen e.d.) Ze studeert aan de Kenya Coast National Polytechnic.

Cleopatra is the daughter of a pastor of a tiny church. Her parents live on the top floor of an unfinished apartment without any provision. Despite their situation happy people. Cleopatra occupy a room and she all takes care of it herself (food shopping, cooking, washing, etc.) She studies at Kenya Coast National Polytechnic.